Live Traffic Map

Note

Reproduction of all quotes from this blog is welcomed provided that due credit is attributed to the author.

Friday, September 12, 2008

Apabila Politik Disanjung, Retorik Dijunjung

Assalamu alaikum dan salam sejahtera

Saya memohon maaf kepada semua pembaca kerana tidak berkesempatan untuk mengemaskini blog ini akibat kesibukan tugas. Terima kasih saya ucapkan kepada pembaca yang sudi bertanya khabar dan menggesa saya supaya lekas menulis memandangkan terdapat kebanjiran isu yang menjadi bualan masyarakat kini.

Apa yang saya gusarkan adalah perbicaraan-perbicaraan ini mengambil panduan daripada khabar-khabar angin tanpa fakta yang jelas. Seperti yang sudah saya nukilkan tidak lama dahulu, tanggapan yang dibuat melalui kaca mata yang kabur hanyalah bakal mengundang bencana apatah lagi jika disira dengan minyak tanah emosi.

Itulah lumrah politik yang bersifat retorik dan lebih kepada persepsi daripada fakta. Apabila kita menyanjung kepemimpinan sebegini, tidaklah mampu kita mengelak bala perpecahan daripada terjadi.

Wassalam.

No comments:

About Me

My photo
This blogger believes that time, of all things, is what wealth should be based upon and thus, death should be the best motivation for us to live life to the fullest.